טוען. אנא המתן...

10 מסלולי טיול לעונת הקיץ

מאת: ארנה מוסל אסף

החופש הגדול הגיע, וכולנו שוברים את הראש איך "לשרוף" את הזמן, ובעיקר איך להעסיק את הילדים ולצבור איתם חוויות טובות.

עונת הקיץ ידועה כעונה של הים והבריכה, וכמובן המזגן בבית – אבל חשוב ומשמעותי לשלב גם חוויות בטבע הישראלי המופלא שלנו.

ביקשנו ממורה הדרך טל אסף להמליץ לנו על 10 מסלולי טיול ברחבי הארץ, תוך דגש ל3 פרמטרים מרכזיים –

1. שיתאימו לכל המשפחה

2. שיכללו צל טבעי

3. שיכללו מקור מים או לחילופין גובה רב "לצינון האווירה"


שביל הגולן

שביל הגולן נמתח מהר חרמון בצפון הרמה, ועד מבוא חמה בדרומה. 120 ק"מ של נוף יפהפה בכל אחת מעונות השנה, מחולקים ל15 מקטעים – כל מקטע עם האופי ודרגת הקושי שלו.

בעונת הקיץ נמליץ לטייל במקטעים הצפוניים של השביל – בגובה של 1000 עד 1600 מטרים – הגובה קובע וכמעט תמיד נעים בגובה כזה, גם בימות הקיץ החמים :

מקטע 1 – מהחרמון לעמק יעפורי, דרך מג'דל שמס, כולל תצפיות על ברכת רם ועל כל העמק

מקטע 2 – מהעמק יעפורי לתל קצעא, דרך מטעי פרי קסומים, ועד התל הגעשי הקטן ביער אודם


מה לכתוב בWaze ? אתר החרמון (מקטע 1) , מצפה נמרוד (מקטע 2)

קנחו את הטיול עם אטרקציות ברמת הגולן >>


נחל תנינים

נחל איתן ובו ערוץ שופע מים, המציע טיול של כ1.5 ק"מ המשלבים בין היסטוריה מרתקת לטבע מרהיב, שהגוף נהנה מקרירות המים, העיניים מתלהבות מהנופים (מהכרמל ועד הים) והדעת מתרחבת מהחשיפה לשרידים מרשימים וגילויים אודות הסכר הרומי וטחנת הקמח .


מה לכתוב בWaze ? חניון שמורת נחל תנינים

קנחו את הטיול עם אטרקציות במישור החוף הצפוני >>


נחל שניר (מחוץ לשמורה)

נחל שניר או בשמו העממי – החצבאני – הוא הארוך ביותר מכל מקורות הירדן, והוא זורם בשפע כל ימות השנה, מה שהופך אותו ליעד אידאלי לעונת הקיץ.

דרומה לשמורה, על גבולו המזרחי של המושב בית הלל, נמצא שביל יחסית לא מתוייר, שבו תוכלו ליהנות ממסלול קסום בנחל המרענן, מוקפים גוונים עמוקים של כחול ירוק, כשמסביב צמחיית נחלים סטנדרטית כמו סוף, קנה, עצי תאנה ודולב, לצד צמחייה אקזוטית כמו ורד צידוני, הרדוף נחלים ואל חלביב יווני. לעיתים, ניתן גם לזכות במפגשים עם החי העשיר בנחל – סרטני מים, לוטרות ואפילו גיריות


מה לכתוב בWaze ? סדנת בית הלל

קנחו את הטיול עם אטרקציות בגליל עליון>>


ציר המעיינות הרי ירושלים

ממש כמו שהשם מרמז – מדובר על מסלול טיול שלאורכו נובעים מספר מעיינות, עטופים בחורש ים תיכוני טבעי יפהפה, כגון אלו ואלה. בחלקם בריכות מהתקופה הביזנטית – מזמנות לטבילה מרעננת וכיפית במים הצוננים של עין תמר, עיינות עוזי או עין חנדק. עם אוויר הרים צלול כיין סביבכם, ירוק בשפע ומים קרירים – מצאתם מסלול טיול מדויק לימות הקיץ


מה לכתוב בWaze ? חניון חורבת סעדים

קנחו את הטיול עם אטרקציות בירושלים והסביבה >>


שביל הפסגה הר מירון

מסלול גלילי קלאסי קליל (כ1.5 ק"מ), עם פריחות צבעוניות עשירות ונופים קסומים כל ימות השנה. בשל גובהו (כ1200 מ"ר, מקום 2 אחרי החרמון) מדובר במסלול מעולה לימות הקיץ. שביל הפסגה חוצה חורש ים תיכוני, מספר רב של תצפיות פנורמיות מרהיבות, במצפורים מסודרים לאורך השביל


מה לכתוב בWaze ? חניון שביל הפסגה, הר מירון

קנחו את הטיול עם אטרקציות בגליל עליון >>


נחל בוקק

בדרום ים המלח, שוכן נחל בוקק שהוא אחד מנחליו הקטנים של מדבר יהודה. הנחל מציע מסלול קסום שמשלב הליכה קלילה בנחל זורם, תצפיות משגעות, נוף מדברי וכמובן שכשוך מרענן במעיין צונן בבריכות שופעות עם מפלים ומפלונים, מוקפים צמחיית נחלים עשירה, שיחים ועצים הנותנים צל טבעי. תוכלו לשדרג את החוויה למסלול טיול ארוך, המתאם למיטבי לכת, לחלקו התחתון של הנחל


מה לכתוב בWaze ? מצד בוקק

קנחו את הטיול עם אטרקציות בים המלח >> 


נחל חרמון (מחוץ לשמורה)

נחל חרמון הידוע בכינויו – הבניאס – מגיע לאוויר העולם מתוך מצוק למרגלות החרמון, זורם ומתפתל בלב השטח, חוצה מטעים ושדות עד שמתמזג עם נהר הירדן.

דרומית לשמורה, תוכלו ליהנות ממסלול נהדר לצד הנחל השופע והקריר, עטופים בצל טבעי, צמחייה עשירה וצפופה כגון שיחי פטל ועצי תאנה. לאורך המסלול, מספר נקודות עצירה לטבילה כיפית – כולל נקודות עם זרימה עדינה וגובה רדוד .


מה לכתוב בWaze ? שדה נחמיה

קנחו את הטיול עם אטרקציות בגליל עליון>>


שביל הר רמון

מערבית למכתש רמון, שוכן ההר הגבוה בהרי הנגב, מתנשא לגובה 1040 ק"מ. מסלול טיול מיוחד ועוצמתי, כולל תצפית משגעת ביופיה על דרום המכתש, וגם אנדרטה מרגשת לזכר האסטרונאוט אילן רמון . בדרך אולי יתמזל מזלכם לפגוש שפן סלעים שמקפץ לו או לטאה שמסתווה בין הסלעים.


מה לכתוב בWaze ? הר רמון

קנחו את הטיול עם אטרקציות בדרום >>


נחל כזיב

נחל כזיב מתחיל את דרכו בגובה של כ1000 מטרים בהר מירון, מתפתל לו עשרות קילומטר עד חוף אכזיב – שם הוא מתמזג עם הים התיכון. הנחל מורכב מ3 מעיינות מרכזיים – עין זיו, עין טמיר ועין חרדלית. אנחנו ממליצים לכם לטייל מעין זיו לעין חרדלית, או לחילופין לטייל את עין חרדלית הלוך ושוב – כיוון אחד מחוץ למים, בשביל הסמוך לנחל, וכיוון אחד בתוך המים.

הנחל זורם בתוך ערוץ קסום ויפהפה, עטופים בצל של עצי דולב ואלון גדולים במיוחד, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי לקיץ בו מחפשים מפלט מהשמש הישירה .


מה לכתוב בWaze ? חניון עין חרדלית או שמורת עין זיו (תלוי במסלול שבחרתם)

קנחו את הטיול עם אטרקציות בגליל מערבי >>


אל תחששו לצאת מהמזגן, תמלאו הרבה הרבה בקבוקי מים, קחו קרם הגנה וכובעים – וצאו ליהנות מהטבע שלנו, הוא כיפי ומענג גם בקיץ !