טוען. אנא המתן...

גלמפינג – מה זה בתכלס ?

מאת: ארנה מוסל אסף

אם נכנסתם לגוגל והקלדתם את הביטוי "גלמפינג" סביר להניח שאתם משתייכים לתנועה חדשה שהתפתחה בשנים האחרונות – אנשים שאוהבים את הטבע, אבל קנאים לנוחיות שלהם. אנשים שרוצים לחוש את "הדבר האמיתי" של לינה בשטח, אבל פחות מתחברים למחשבה על שינה בשק שינה, בתוך אוהל קטן, חנוק וצפוף. כאלה שנמשכים לאירוח בטבע, אבל עם תנאים משודרגים.

מזהים את עצמכם באבחנה הזאת ? אתם בחברה טובה, מאוד טובה (-:


בשנים האחרונות הגלמפינג כובש בסערה את ישראל, ועוד אתרי קמפינג מאמצים את הטרנד שהופך לפופולארי יותר ויותר . נניח את זה על השולחן – אין הגדרה רשמית למונח גלמפינג, אין רגולציה שמסדירה את הפרמטרים. יש שמבחינתם "תנאים משופרים" משמעותם איכות האוהל עצמו, יש שעבורם מיזוג אוויר הוא החשוב ביותר ויש שיטענו שמה שקובע זה בכלל אטרקטיביות הלוקיישן בו נמצא אתר הקמפינג – למשל, קמפינג על הנחל נחשב לאחת האופציות הפופולאריות ביותר .


התפתחות ענף הקמפינג והגלמפינג בפרט, הרחיבה משמעותית את אוכלוסיית הלקוחות שבעבר לינה בתנאי שטח בכלל לא הייתה עבורם אופציה לחופשה. האפשרויות היו מסורתיות – צימר, בית מלון, כפר נופש או בית הארחה. הכל בתוך 4 קירות סגורים.

לינת שטח נתפסה כמשהו שמיועד "לאמיצים בלבד", קשוחים ומשוגעים לדבר. אם כך אפשר לומר, שפני הענף השתנו לגמרי. הביקוש לאתרי הקמפינג שובר שיאים של עצמו מידי שנה, ויותר ויותר משפחות עם ילדים בוחרים בחופשת קמפינג שמאפשרת קרבה זה לזה, חיבור בלתי אמצעי עם שאר המשפחות והנאה מהמתנות המתוקות של אמא אדמה – נופים, מרחבים ירוקים, נחלים, אגמים, בריכות טבעיות ושפע כל טוב .


אתרי הקמפינג מודעים היטב לנושא, ולכן כולם משקיעים משאבים רבים בשדרוג תנאי האירוח עוד ועוד. אם בעבר חניוני לינה היו לגמרי בתוליים וסיפקו שירותים בסיסיים בלבד כמו חיבור לחשמל ופינוי שירותים, היום ניתן למצוא אוהלי יוקרה מפוארים שלא מביישים בית מלון. אם בעבר חיבור בין המילים "קמפינג" ו"פינוק" היה נשמע מופרך לגמרי, סתירה מוחלטת, כיום מרבית אתרי הקמפינג מונעים מהרצון להפוך את חווית האירוח לכמה שיותר משופרת ומשודרגת.


גם סביבת האוהלים קריטית על מנת להפוך את החוויה הכוללת לשלמה וטובה – תשתיות מסודרות, מלתחות ושירותים עם מים חמים, שולחנות, מקררים ומקפיאים, תאורה, קרבה לאטרקציות לילדים – כל אלה הכרחיים, מעין תנאי סף לכל אתר גלמפינג שמתהדר בתנאים המשודרגים שלו .


כאמור גם הלוקיישן, כלומר המיקום בו נמצאים אוהלי הגלמפינג, מהותי . אוהל יוקרתי ככל שיהיה, אם הוא ממוקם בנקודה נטולת עניין – יוביל את הילדים שלכם לקיטורים אינסופיים ולצמד המילים שמצמרר כל הורה : משעמם לי. לכן, חשוב לוודא כי נבחר באתר קמפינג עם טבע ייחודי, או בעל עניין אמיתי לילדים כמו קרבה לאטרקציות, או שממוקם ממש על מקור מים - על הנחל, על הים או על הכנרת .


בתוך נישת הגלמפינג, התפתחו תת נישות משלהן, וגם כאן כבר קיים מנעד רחב של אפשרויות החל מאלה ש"רק צריכים את המזגן שלהם" והם מבסוטים, ועד למפונקים ביותר שצריכים לישון על מיטה של ממש, ריהוט מעוצב ומקסימום פאר ויוקרה.

נכון לקיץ 23 קיימים עשרות אתרי קמפינג שמציעים אירוח ברמות שונות, בדיוק לפי הסגנון וההעדפה שמתאימים לכם – כאשר המכנה המשותף לכולם הוא חיבור לטבע, אווירת חופש וחוויה של זמן איכות אמיתי .


אז עכשיו דמיינו את עצמכם קבוצה של כמה משפחות חברים, יושבים סביב המדורה עם יין ושיחות מלב אל לב (דינמיקה שלא מתאפשרת כשכל משפחה ספונה בחדר המלון שלה). דמיינו את יום המחרת, את הילדים מתרוצצים בחופשיות, באווירה משוחררת ונינוחה, ואתכם מלאי מרץ ואנרגיות אחרי שישנתם טוב בלילה, באוהל המאובזר והנעים שלכם. דמיינו אתכם מחוברים לטבע הישראלי, לאוויר הפתוח המרגיע ולתחושה שגם הפשטות יכולה להיות מפרגנת ומשופרת.


לאתרי גלמפינג המומלצים ביותר בעיננו נכון לקיץ 23 הקליקו כאן >>


יועצי הנופש שלנו ישמחו לסייע לכם להחליט איזה סגנון קמפינג המתאים ביותר עבורכם,

דברו איתנו 072-3910047