טוען. אנא המתן...

מקסימום במינימום - מדריך לפעילויות חינמיות באזור האטרקציה

מאת: חן בן צבי

יוצאים לחופשה משפחתית אבל התקציב מוגבל, או פשוט מבקשים להתנהל כלכלית בצורה אחראית? יש שלל אפשרויות! לצד מבחר אטרקציות שוות לכל המשפחה שמחכות לכם ממש כאן, לא חסרות אטרקציות חינמיות שכיף לנצל לפני או אחרי הביקור ביעד הנבחר.


אז על מה חשבנו? קבלו מספר רעיונות שיעשירו את סך החוויה ובו זמנית ישמרו על העובר ושב שלכם מוגן. שנתחיל?!


פיקניק בפארק

אנחנו בטוחים שבדרך חזור הביתה תעברו לצד מגוון מסעדות שהייתם שמחים לעצור בהן, אך אנחנו מבטיחים שתיהנו לא פחות אם רק תיערכו מראש. עצרו באחת מהחורשות הנעימות, או באחד מהפארקים המוצלים של ארצנו היפה, ופשוט תיהנו מאווירת פיקניק.


לא רוצים לעבוד קשה? ממש לא צריך! זה יכול להיות פיקניק של כריכים עם שקית צ'יפס, אלו יכולים להיות בורקסים שלפני היציאה חיממתם בתנור, זה יכול להיות סלט פסטה קר בליווי ירקות חתוכים וכדומה – תהיו עצלנים ויצירתיים!


משחקים של פעם

עוצרים לפיקניק, או סתם עוברים לצד נקודה יפה ומבטיחה? לפני שיוצאים מהבית תארזו כדור, מטקות, צלחת מעופפת, חבל קפיצה וכדומה. תופס מינימום מקום ומעניק מקסימום הנאה. בכיף תעבירו ככה חצי שעה. המלצה שלנו? אל תשכחו לשלב מחצלת עבור סתלבט בצל.


סיבוב בשביל

לא כל עצירה חייבת לכלול מסלול הליכה של חצי שעה. לפעמים פשט כיף לעצור במקום שמציע אטרקציה שווה. פריחה, עץ עתיק, מעיין נסתר, תצפית וכדומה.


תהיו בטוחים שבדרך לאטרקציה הנבחרת, תעברו לצד אינספור נקודות ששוות עצירה. אז כן, זה בהחלט מצריך לעשות מעט שיעורי בית, אך זוהי הזדמנות להכיר טוב יותר נקודות שוות שקרובות אלינו ביום יום.


תוסיפו למשוואה בקבוק מים וחטיף, ומובטחת הנאה מלאה. רוצים יותר מזה? תכינו שאלון טריוויה על המקום. לצורך הדוגמה תשאלו מי בנה אותו, מה מיוחד בו וכדומה - הזדמנות להעשיר את הידע וליצוק תוכן חינוכי.


שיעורי בית

דרך סרטונים קצרים ומידע זמין ברשת, תוכלו ללמוד על האטרקציה הצפויה מספר עובדות מעניינות. לצורך הדוגמה אם הולכים להצגה בהבימה, ניתן ללמוד מי ייסד את התיאטרון, מהי ההיסטוריה של המבנה ועוד שלל עובדות מעניינות שעשויות לעורר דיונים מהנים, ובעת ההגעה להעשיר את סך החוויה.


ליקוט זיכרונות

כל אטרקציה מציפה חוויות מיוחדות שכיף "לנצור", וכאן אנחנו מציעים להחליט על הדרך הרצויה. קבלו מספר כיוונים:


• ניתן לצלם סרטון וידאו קצר מכל אטרקציה משפחתית ולשמור בתיקייה ייעודית במחשב.

• ניתן לאסוף פריט שמסמל את המקום (למשל מפית, חלוק נחל..) וכשחוזרים הביתה לשמור ב"תיבת החוויות", לצד פתק שמציין מיקום ותאריך.

• ניתן להכין אלבום צילומים וירטואלי שמפתחים בכל שנה.

• ניתן להכין יומן מסע, בו כל אחד מבני המשפחה מציין את ההתרשמות שלו וכדומה.


הפעולה אינה רק מהנה ומשמרת זיכרונות, אלא גם מייצרת "עוד משהו לעשות".


תחרות!

מכירים את התחביב הלאומי להכריז מי מתקלח ראשון עם החזרה מהים? ובכן תהפכו זאת לתחרות "נושאת פרסים". זו לא חייבת להיות מקלחת וזה לא חייב להיות ים, אך כן תחרות. למשל קפיצה על רגל אחת, מי מוצא יותר פרחים מיוחדים, מי זוכר יותר שמות של שחקנים מההצגה וכדומה. השלב השני, תחליטו מהו הפרס. הזוכה מקבל פרוסת עוגה יותר גדולה, בוחר איזה סרט רואים כשחוזרים הביתה וכדומה.


מצא את המטמון

מגיעים למקום חדש - למשל פארק, חוף ים, צימר, שוק וכדומה? תחביאו משהו קטן (למשל שקית עם סוכריות גומי) ותשחקו עם הילדים "חם קר". מוכנים יותר להשקיע? הכינו חידון שרלוונטי למקום, כאשר כל תשובה נכונה מזכה ברמז לגבי הכיוון הנכון.


עבור הפעם הבאה!

אז בפעם הבאה שאתם בוחרים דרכנו אטרקציה משתלמת, קחו מפה רעיון או שניים ותעשירו את סך החוויה.

שלכם קופונופש פלוס.