טוען. אנא המתן...

כל מה שחשוב לדעת על עולם הגיימינג

מאת: חן בן צבי

בין אם אתם גיימרים מושבעים ובין אם אתם הורים לילדים שמתחילים להתאהב בדבר, אנחנו מזמינים אתכם לצלול פנימה אל מאורת הארנב של עולם הגיימינג.


במאמר הבא נבחן מהם היתרונות שמאחורי המשחק, נלמד עובדות מרתקות ואף נעניק טיפים שיסייעו להעמיק את עוצמת החוויה.


מוכנים? מתחילים!


ראשית הגדרה

כולנו רגילים לומר גיימרים, אך מה באמת עומד מאחורי המונח? ובכן "גיימינג" מגדיר פעילות במשחקי וידאו/מחשב, בין אם למטרות בידור, תחרות, או אפילו כקריירה מקצועית. מדובר בתעשייה וקהילה רחבה הכוללת מגוון שלח פלטפורמות, סגנונות וז'אנרים.


כאן חשוב לציין שהגיימינג הוא יותר מסתם תחביב - עבור רבים מדובר בצורת אמנות, ספורט ואף באורח חיים.


השחקנים מתמודדים מול אתגרים וירטואליים, פותרים חידות, מנהלים משאבים, או מתחרים נגד שחקנים אחרים, כאשר שחקנים מקצועיים מתחרים ברמה מקצועית בטורנירים ואליפויות וחלק ממש עוסקים ביצירת משחקים/מודים (שינויים) למשחקים קיימים.


מה עוד חשוב לדעת? גיימינג יכול להתבצע על מגוון פלטפורמות כמו מחשבים אישיים, קונסולות משחק (כמו PlayStation או Xbox), טלפונים חכמים, טאבלטים ואפילו באמצעות מערכות של מציאות מדומה.


הלב הפועם: המחשב והקונסולות

הבשר שמאחורי כל גיימר, נוגע לציוד עצמו. מחשב גיימינג עוצמתי הוא ליבו של כל עולם גיימינג ראוי לשמו, ולכן בין היתר חשוב להשקיע במעבד חזק, בכרטיס מסך מתקדם ובזיכרון RAM נדיב. חובבי קונסולות? תשקלו להוסיף את הדגמים החדשים של Xbox או PlayStation.


החלון לעולם הווירטואלי: מסכים ואודיו

מסך גדול ואיכותי הוא המפתח לחוויה ויזואלית מרהיבה, ולכן אם עומדים לרכוש מסך, תנו עדיפות למסך עם קצב ריענון גבוה (144Hz ומעלה) ותגובה מהירה (לטובת משחקים תחרותיים). אוהבים אווירה קולנועית? מקרן עשוי להיות בדיוק מה שאתם צריכים, ואילו בתחום האודיו, אל תתפשרו – תשקיעו במערכת רמקולים היקפית ובאוזניות גיימינג איכותיות שיעניקו תחושה שאתם ממש בתוך המשחק.


קבלו 3 מוצרים מדהימים במחירים עוד יותר מדהימים שאנחנו בקופונופש פלוס מוכרים:

מקרן קול גיימינג עם HDMI

משטח גיימינג XL לעכבר ולמקלדת עם מסגרת תאורת LED

עכבר גיימינג כולל משטח מבית XTRIKE ME דגם GMP-501


מעל הכול נוחות: ריהוט וארגונומיה

שעות ארוכות של משחק דורשות נוחות מקסימלית. השקיעו בכיסא גיימינג איכותי עם תמיכה לגב ולצוואר, ובאשר לשולחן גיימינג, חפשו פתח יציאה לסידור כבלים, רגלים מתכווננות להתאמה אידיאלית ומוט ייצוב מחוזק לשיפור עמידות. כמו כן, טוב לדעת שפס LED מאחורי המסך מסייע להפחית את העומס על העיניים ובמקביל מוסיף אווירה מגניבה.


רוצים דילים מעולים עבור שולחנות גיימינג של מקצוענים? בדקו את הרשימה הבאה:


שולחן גיימינג מפואר עם תאורת RGB רק ב-499 ש"ח.

שולחן גיימינג מעוצב עם מחזיק לכוס, מחזיק לאוזניות ועגלה ייעודית לכונן רק ב-299 ש"ח בלבד!

שולחן גיימינג פינתי כולל תאורת RGB רק ב-899 ש"ח.

חבילת גיימינג איכותית של SPARKFOX – כולל יכסא גיימינג אורטופדי GT PYTHON ושולחן גיימינג מקצועי - רק ב-955 ש"ח בלבד!


יתרונות שמשחק גיימינג מציע

לבסוף נסיים עם מידע שיעזור להבין מדוע מדובר בהרבה יותר מאשר תחביב, אלא ממש בעיסוק בעל ערך מוסף, כמובן כל עוד לא שוכחים לעשות דברים נוספים..


שיפור קואורדינציה ורפלקסים - משחקי וידאו, במיוחד משחקי פעולה ומשחקים תחרותיים, מפתחים קואורדינציה בין העיניים לידיים ומשפרים זמני תגובה.

פיתוח כישורים בפתרון בעיות - משחקים רבים מציבים אתגרים שמעודדים חשיבה יצירתית ופיתוח אסטרטגיות.

שיפור כישורים חברתיים - משחקים מרובי משתתפים מעודדים שיתוף פעולה, תקשורת ועבודת צוות.

הפחתת מתח וחרדה - משחקי וידאו מספקים בריחה זמנית מלחצי היומיום ובכך מפחיתים רמות חרדה.

שיפור יכולות קוגניטיביות - מחקרים מראים כי משחקי וידאו משפרים את הזיכרון, תשומת הלב וכישורי ויזואליזציה מרחבית. במקביל, מסייעים בשמירה על גמישות מוחית, במיוחד אצל מבוגרים.


גם אתם רוצים להתנסות, או לשמח אדם אהוב שנמצא עמוק בפנים? מוזמנים לבחון אלו מוצרי גיימינג אנחנו מציעים, לנצל את המחירים השווים וכמובן להתנסות בעצמכם.


קופונופש פלוס - איתכם גם מאחורי המסכים!