טוען. אנא המתן...

פינג פונג ברמה אחרת - טכניקות של מקצוענים

מאת: חן בן צבי

אם רכשתם שולחן פינג פונג, סביר להניח שדי מהר גיליתם שהוא מושך לא מעט תשומת לב, ואינספור משחקים מהנים.


עם זאת, יש פער גדול בין ללמוד תוך כדי משחק, בין ליישם דגשים של מקצוענים. רוצים לשפר יכולות? הכנו לכם שורה של טיפים מעולים שיעזרו לכם ולילדים לשפר יכולות – מתחילים!


יסודות המשחק - הבסיס להצלחה:


אחיזה

הצעד הראשון הוא ללמוד כיצד לאחוז במחבט בצורה נכונה ואיך נעמדים מול השולחן.


מבחינת אחיזה קלאסית, יש להחזיק את המחבט כאילו לוחצים יד. הכוונה היא שהאגודל ואצבע המורה יוצרים על הידית צורת V, בזמן ששאר האצבעות עוטפות את הידית בצורה נוחה. כמו כן, יש לוודא שהאחיזה יציבה אך לא הדוקה מדי, ויש להקפיד על פרק יד משוחרר.


באשר למיקום הזרועות, יש להחזיק את המחבט מול מרכז הגוף, המרפק של היד שאוחזת במחבט צריך להיות ממוקם רחוק מעט מהגוף, ואילו היד השנייה מהווה שיווי משקל ומייצרת תמיכה בתנועות.


מצב עמידה

מבחינת עמידה נכונה מול השולחן, יש לעמוד במרחק של כ-30-45 ס"מ מהשולחן. הרגליים צריכות לשמור על מרחק שמשקף את רוחב הכתפיים. הברכיים נדרשות להיות מעט כפופות, והרגל שנוטה מעט קדימה נבחרת בהתאם ליד השולטת (עבור ימנים הרגל הימנית תיטה מעט קדימה).


נוסף לכך, יש להטות קלות את הגוף, משקל הגוף צריך להתנקז לכריות של כפות הרגליים, הגב צריך להיות ישר והכתפיים משוחררות.


נקודת מבט

מעקב אחר הכדור מהווה חלק מהותי מהצלחת המשחק, ועל כן נחדד שיש לשמור על מיקוד בכדור, לשמור על ערנות ולהיות מוכנים לנוע לעבר הכדור.


#טיפ 1

אין ספק שעמידה ואחיזה נכונה מהווים את בסיס למשחק מוצלח. עם זאת, חשוב להימנע מתחושה מאולצת. לשם כך יש לתרגל מצב עמידה. ככול שתתרגלו יותר, כך תשפרו ותחושו יותר בנוח. עוד אין לכם שולחן פינג פונג בבית? יש לנו היצע גדול במיוחד – כנסו להציץ!


שיפור הדיוק והמהירות

לאחר ששולטים ביסודות, הגיע הזמן לעבוד על דיוק ומהירות. קבלו מספר דרכים מהנות:


• הציבו מטרות קטנות על השולחן (למשל, כוסות נייר) ותנסו לפגוע בהן.

• שחקו משחקי "מראה", כלומר אחד המשתתפים מוביל תנועה והשני מחקה. פעולה זו אינה רק מהנה, אלא גם משפרת את הקואורדינציה ואת מהירות התגובה.

• אתגרו את עצמכם במשחקים מהירים, אם כי מבלי לפגוע בטכניקה הרצויה.


אסטרטגיה ומחשבה

פינג פונג הוא לא רק כוח ומהירות, אלא לא פחות משחק שמושתת על אסטרטגיה. החוכמה היא לחשוב צעד אחד קדימה.


כיצד? דונו על טקטיקות שונות, כמו שינויי מהירות, סיבובים שונים של הכדור ומיקומי חבטה מפתיעים. כמו כן, נתחו את המשחק של היריב, נתחו כיצד תפקדתם במשחק, תבחנו בפועל מסקנות ותגדירו הליכי משחק מוצלחים.


#טיפ 2

דברו עם הילדים על גישה חיובית ועל היכולת להתמודד עם הפסדים. הדגישו שכל משחק הוא הזדמנות ללמידה, ושגם השחקנים הטובים ביותר עשו דרך ארוכה שכללה לא מעט כישלונות.


משחק מנטלי - בניית ביטחון ומיקוד

ככל שהמיומנות גדלה, כך המשחק המנטלי מקבל חשיבות. למה הכוונה? בין היתר חשוב ללמוד טכניקות של נשימה ומיקוד לפני ובמהלך המשחק.


כל שצריך לעשות זה לקחת לפני תחילת המשחק 3 נשימות עמוקות ואיטיות. כל נשימה יש לקחת במשך 4 שניות, להחזיק 2 שניות ולנשוף החוצה במשך 4 שניות.


#טיפ 3

התמקדו בתנועות בסיסיות כמו הגשה פשוטה וחבטה ישרה. זכרו, סבלנות היא המפתח למשחק מנצח! עודדו את הילדים להתמיד גם כשקשה, והדגישו את החשיבות של הנאה מהתהליך. תרגלו משחקים קצרים ופשוטים, ותחגגו כל התקדמות קטנה.


שנסכם?!

פינג פונג מייצר הזדמנות נפלאה לבילוי משפחתי, פיתוח מיומנויות וחיזוק קשרים. עם הטיפים שצירפנו אתם מוזמנים להפוך את חוויית המשחק לאתגר מהנה ומלמד, אם כי תמיד יש לזכור שהמטרה העיקרית היא הנאה. בהצלחה!