טוען. אנא המתן...

10 עובדות מעניינות על תיאטרון הבימה

מאת: קופונופש פלוס

ה צ ג ה של מחירים ב"קופונופש פלוס" -  תיאטרון הבימה!


הבימה, התיאטרון הלאומי של ישראל, הנו מוסד תרבותי מוערך ביותר שאחראי על אינספור הצגות איכותיות. ההצגות מהוות נדבך תרבותי משמעותי מה DNA הישראלי, ותמיד מחדשות ושומרות על רף גבוה.

כיצד כל זאת קשור אלינו? אנחנו ב"קופונופש פלוס" מציעים מחירים אטרקטיביים עבור מיטב ההצגות הקבועות שרצות כיום, כך שגם אם אין לכם מנוי, אך כן רוצים לראות על מה כולם מדברים, לא צריך לחשוב פעמיים.

מבקשים ללכת עם בן/ת הזוג להצגה בעיר הגדולה, או להעניק מתנה "מתכלה" שבטוח תתקבל בהערכה ובשמחה? מוזמנים לגלות עבור אלו הצגות מדהימות אנחנו מוכרים כרטיסים מוזלים, אך ראשית 10 עובדות מרתקות אודות תיאטרון הבימה, כי ידע כללי תמיד כיף להרחיב - שנתחיל?!


תיאטרון הבימה - 10 עובדות מעניינות:

1. בשנת 1935 הונחה אבן הפינה הראשונה, אך רק בשנת 1946 התיאטרון נפתח באופן רשמי.

2. לקראת סוף שנות הארבעים במאים מחו"ל החלו לפעול בתאטרון.

3. בתחילת הדרך תיאטרון "הבימה" פעל כקולקטיב.

4. הבניין, כפי שכיום אנחנו מכירים, שונה לאורך השנים לא מעט פעמים. בין היתר נוספו לו עמודים וגרם מדרגות שהוביל לכניסה מוגבהת.

5. בשנת 1958 "הבימה" הוכרז רשמית כ"התיאטרון הלאומי של ישראל".

6. הבימה תרם רבות בפרסום השפה העברית וסייע בהפצת הציונות.

7. במלחמת המפרץ הראשונה, נפרש דגל ישראל ענקי על חזית המבנה, כהתרסה של תושבי העיר שנשארו למרות הסקאדים.

8. בשנים האחרונות, הצגות התיאטרון מוצגות גם ברחבי אירופה (ברלין, מוסקבה, לונדון ובעוד יעדים מרכזיים).

9. בשנות השמונים הוקם בהבימה ארכיון, ואילו כיום פועל ארכיון וירטואלי, בו ניתן למצוא תמונות, ביוגרפיות, ביקורות ועוד.

10. לקראת חגיגות היובל למדינה (1998) הועלה המחזמר הידוע "בוסתן ספרדי", בבימויו של צדי צרפתי.


טיזר

אז אלו הצגות שרצות באופן קבוע בחרנו עבורכם בקפידה - בהתאם להעדפות הקהל? מוזמנים להיכנס לקישור המלא, או להיעזר בפירוט הבא:

בוסתן ספרדי - גרסה חדשה למחזמר שרץ מעל ל-20 שנה! מבוסס על לחנים מתוך אנתולוגיה לחזנות ספרדית וספר הרומנסות של יצחק לוי. בכיכובם של חני נחמיאס, טל מוסרי, רוני דלומי ועוד.

ינטל - מי לא גדל על ינטל? הסיפור האלמותי על נערה צעירה שמתחפשת לבחור ויוצאת ללמוד בישיבה, ועל הדרך מתאהבת באברך יפה תואר, שבין היתר כבר יש לו אהובה.

גלבי - הצגה על פרשת ילדי תימן. השנה 1983, גיבורת המחזה, שהוריה עלו מתימן, ממלאת את צוואת אמה שנפטרה - מחפשת אחר אחותה התאומה שנעלמה בתחילת שנות ה-50.

מלאכת החיים - ביום בהיר אחד יונה פופוך שנשוי שנים רבות, מגיע לידי החלטה שהגיע הזמן לשנות כיוון - למצוא חיים חדשים, ובתקווה, גם אהבה.

הרובוטית - גבר גרוש בגיל העמידה רוכש רובוטית מרשימה. הרעיון שהיא תגשים לו פנטזיות, אך בפועל הבן מתאהב בה, אשתו בורחת, ואילו הרובוטית מפתחת רגשות.

המלט - גרסה חדשה למחזה המפורסם של שייקספיר, בבימויו של מאור זגורי. הסיפור מציג את קורותיו של הנסיך המלט, לאחר שאביו מת במפתיע ודודו תופס את כס המלוכה.

הגברת הראשונה - סיפורה של גולדה מאיר, בצל דיוני וועדת אגרנט. בתום מלחמת יום הכיפורים פורצת מחאה ציבורית נגד גולדה ודיין. מואשמים בכשל מדיני וצבאי. גולדה נואשת וכואבת, מנסה להיאבק בהאשמות.

סימני דרך מופע פרידה - מחזה מוזיקלי חדש על חייה של נעמי שמר, שבין היתר מספרים על ארץ ישראל. המחזמר מציג ארבעה צמתים בחיי המשוררת, בהם היא נדרשת להילחם על עתידה האישי והמקצועי.

מרציפנים - עדה, אלמנתו של איש תיאטרון נערץ, שוקדת על ערב הוקרה לזכרו, אך ההתרגשות מתחלפת בייאוש, וזאת בשל היוודע על קשיים כלכליים.

אביבה אהובתי - ביום בהיר אחד עקרת בית פשוטה, ועמוד התווך של הבית, מחליטה להגשים את עצמה. סיפור מקסים על גניבה ספרותית, עוצמה נשית, החיים בפריפריה ובעיקר על נאמנות למשפחה.


זהו?

ממש לא, זוהי הייתה רק טעימה! ריכזנו עבורכם את מיטב ההצגות הקבועות שרצות כיום בהבימה. מוזמנים להיכנס ולהתרשם!

כמו כן, מלבד הצגות של תיאטרון הבימה, השגנו לכם כרטיסים מוזלים נוספים. כרטיסים מוזלים עבור הצגות של תיאטרון הגשר, הקאמרי, תיאטרון הצפון ובית ליסין.

מעל ל60% הנחה!

רוב הכרטיסים שתמצאו אצלנו חותכים בצורה משמעותית מערך הכרטיס - מעל ל60% הנחה! בהחלט שווה ומהנה לצרוך תרבות.


תרבות - הכי פשוט שיכול להיות

רוכשים דרכנו? תשמחו לדעת 3 דברים:

1. אין צורך בשום פעולה נוספת, ואם נענה על השאלה שעוברת לכם בראש - אין צורך לתאם הגעה מול התאטרון!

2. ניתן לרכוש כרטיסים עד כשעתיים לפני החשכת האורות באולם.

3. כרטיסים שנרכשו יחד, מבטיחים מקומות ישיבה צמודים.


תרכשו, תחסכו ותיהנו!


קופונופש פלוס - הרבה ומעבר לאטרקציות