טוען. אנא המתן...

שייט בקייקים – החוויה האולטימטיבית לקיץ

מאת: ארנה מוסל אסף

הקיץ מגיע, ואיתו הדילמה הקבועה – מה עושים ביום חם ? שוב נשאר בבית, עם המזגן והמסכים ? או שנענה לבקשות הילדים לצאת לבלות ולהתאוורר בחוץ ? אבל מה נעשה ? איזה אטרקציה נלך ?

ובכן, נסיעה לשייט קייקים בצפון נותנת מענה מדוייק למה שאנחנו צריכים – מצד אחד, בלב הטבע, הכי קרוב שאפשר למרחבים הפתוחים ולאוויר הצלול, מצד שני, מוגנים תחת הצמחייה הטבעית וחסדי מי הנחלים שמקררים את האוויר ומרעננים את הנשמה .


למי זה מתאים ?

הופה, אחד היתרונות בשייט קייקים משפחתי, הוא העובדה שהוא מתאים כמעט לכולם. נכון שהפעוטות הקטנטנים (מתחת לגיל 2) נצטרך להשאיר על היבשה – ברוב אתרי הקיאקים מודעים לנושא ויש פינות משחק מותאמות לזמן ההמתנה לשאר המשפחה – אבל שאר בני המשפחה יכולים ליהנות, כל אחד בהתאם לגילו ויכולתו. חלק יסייעו בעבודת השייט, חלק ירימו רגלים ויסתלבטו, חלק ינסו להרטיב את האחרים...


האם דרוש ניסיון מוקדם ?

ממש לא. לא מדובר בשייט אולימפי, אלא שייט חוויתי ומהנה, גם למי שפעם ראשונה אוחז במשוט. פעולת השייט מאוד פשוטה להבנה, ובכל אתר קייקים מקיימים הדרכה ידידותית ומפורטת שנותנת מענה לכל הנדרש .


האם מדובר בחוויה בטוחה ?

בטח. אתרי הקייקים בצפון מומחים ומנוסים בדבר, ומידי יום מבצעים 'פתיחת ציר', קרי בודקים את מסלול השייט, בודקים את טיבו, מאתרים מפגעים במידה ויש וכמובן חשים את עוצמת זרימת המים.

במידה ואתר הקייקים פותח את המסלול באותו היום – סימן שהוא בטוח לחלוטין ללא חששות .


איפה מתקיים שייט קייקים ?

באזור הצפון בכלל והגליל העליון בפרט, קיימים מספר רב של אתרי קיאקים בנחלים והנהרות השונים . אנחנו ממליצים במיוחד על "הנבחרת" שלנו, שמבחינתו חיים ונושמים את ענף השייט התיירותי, מכירים היטב את המסלולים ואת הצרכים המשתנים, משקיעים בציוד ובכוח אדם, ומספקים את החוויה השלמה והמדוייקת ביותר.

לפרטים אודות נבחרת אתרי הקייקים של הצפון לחצו כאן >>


האם אנחנו מחליטים לאן לשוט ?

שייט הקיאקים מתקיים במסלול מובנה, שמותאם לחוויה ומגן עליכם מהרפתקאות מיותרות. מדובר על מסלולים בטוחים שכאמור נבדקים מידי יום, הן בהיבט מפלס המים ועוצמת הזרימה, והן מבחינת סבך הצמחייה שמסביב, ולכן המלצתנו להיצמד לאתרי הקיאקים המוסדרים ולהימנע משייט מאולתר.

ברוב אתרי הקיאקים יש מספר מסלולים, כך שתוכלו לבחור בין מסלול נינוח ורגוע, לבין מסלול מעט יותר אקסטרימי לאוהבי האקשן והאדרנלין.


האם היציאה לשייט הינה במסגרת קבוצה ?

תלוי בכם. אם תרצו לצאת כמה משפחות ביחד, או חבר'ה מהעבודה – לכו על זה. אבל בגדול, אתרי הקייאקים בצפון מאפשרים לכל משפחה לצאת בעצמה לבד, כך שתוכלו לשוט בקצב שלכם, ובכיף שלכם. לפעמים לעצור ולתת למים לסחוף אתכם, תוך הנאה מהנופים וציוצי הציפורים שחגות באדיקות, ולפעמים "לתת גז" וליהנות מהתחרות בין הקייאק לבין המים .

ממש לא, הצוותים של אתרי הקיאקים מפטרלים כל הזמן לאורך ציר המסלול, כך שאתם לא באמת לבד – במידת הצורך, יש מי שיסייע לכם .


האם נדרש להביא עימנו ציוד מיוחד ?

להפך, מינימום ציוד. הימרחו בקרם הגנה, שימו כובע שיושב טוב על הראש, בקבוקי מים וצאו לדרך.

ההתלבטות בד"כ היא סביב הנייד – מצד אחד, איזה כיף להתנתק ממנו קצת... ליהנות מזמן איכות אחד עם השני. מצד השני, הרצון לצלם וגם בואו נודה, תחושת שליטה. אנחנו בד"כ בעד פשרות – כן לקחת את הנייד, אבל להחליט שמשתמשים בו רק למטרת צילום . מי שיושב על הקייאק ומתחיל לגלול בשביל הכיף – מקבל שפריץ מים הגון. אצלנו זה עבד טוב (-:

בכל מקרה, ברוב אתרי הקייאקים יציעו לכם במחיר סמלי נרתיק שמגן על המכשיר נגד מים, וכמובן חגורות הצלה מותאמות גיל ומידה.


לסיכום, שייט קייקים הוא חוויה הכרחית לכל מי שמגיע לבלות בגליל ומחפש אטרקציה בצפון ,

חוויה מגבשת, מרוממת רוח, שמשלבת טבע, נופים ואוויר צלול, תוך חיבור בלתי אמצעי בין כל בני המשפחה .


אם אתם עדיין מתלבטים לאיזה אתר קייקים ללכת, אם יש לכם שאלות או ייעוץ כלשהוא -

יועצי הנופש של קופונופש ישמחו לתת לכם מענה וימצאו לכם את האטרקציות בצפון שתפורות בדיוק למה שאתם מחפשים - 072-3713350