טוען. אנא המתן...

איזה אמצעי חימום הכי כדאי לקנות ?

מאת: ארנה מוסל אסף


החורף הגיע, ואתם רוצים לחדש ולהרחיב את אמצעי החימום אצלכם בבית. כיום קיימים בשוק מגוון אמצעי חימום מה שמקשה על הבחירה וההבנה מה הדרך הנכונה ביותר לחמם את החדרים והבית, ואתם קצת מבולבלים מה ההבדל בין כל אמצעי חימום, מה היתרונות והחסרונות, ומה צריך לקחת בחשבון.


בהנחה שאין לכם קמין או הסקה מרכזית, אלה אמצעי החימום המרכזיים שסביר שאתם מתלבטים לגביהם, ועשינו לכם קצת סדר בנקודות החשובות לגבי כל אחד מהם :


רדיאטור

רדיאטור הוא למעשה מכשיר חשמלי שמפיץ חום נעים באמצעות הצלעות שלו שמתחממות. ככל שיש למכשיר יותר צלעות, שטח הפנים עולה ובהתאמה גם יכולת פיזור החום. הרדיאטור נחשב אמצעי החימום הבטיחותי ביותר, ללא אש גלויה בנוסף ליתרונות מובהקים נוספים של חימום באמצעות רדיאטור חשמלי : עמידות לטווח ארוך ותחזוקה מינימלית, חימום שקט, בריאות והיגיינה. בשל כל אלה, רדיאטור הוא אמצעי החימום המתאים ביותר לחדרי תינוקות וילדים.

חסרון : לוקח לו זמן להתחמם ולחמם. ניתן לפתור זאת באמצעות טיימר שמכוונים מראש לשעה בה בד"כ הילדים נכנסים לישון בחדר.

במידה ואין לרדיאטור מתקן אדים/מתקן לחות מובנה, נמליץ למקם לידו קערה עם מים שמעלה את אחוזי הלחות ומונעת את תחושת היובש באוויר. 

תנור ספירלות

אחד אמצעי החימום הוותיקים ביותר, שניתן למצוא כמעט בכל בית בישראל. נניח למפזר חום, תנור הספירלות נכנס לפעולה בצורה מהירה יותר, ומתחיל להפיץ חום נעים תוך מספר דקות. כמו כן, בדגמים החדשים תנור הספירלות מצליח לייצר חום חזק שמורגש באופן אחיד ברחבי החדר, מבלי להרגיש תחושת יובש

חסרון : פחות מומלץ לחדרי תינוקת וילדים, בשל העובדה כי גופי החימום שבו עשויים להתלקח. כיום ניתן למצוא דגמים רבים של תנורי ספירלה עם הגנה משמעותית שנותנת מענה לחסרון זה. 


מפזר חום

היתרון המובהק של מפזר חום הוא במיידיות שבו הוא פועל, נכנסת הביתה קופא מקור, הדלקת את המפזר שתוך שניות מחמם אותך ומרגיע. יתרון נוסף הוא הניידות הקלה שלו מחדר לחדר, והיעילות שלו לחימום אפקטיבי בחדרים קטנים. ניתן לומר כי מפזר החום נותן מענה לחימום מקומי, למשל ליד שולחן העבודה ובנוסף לאמצעי חימום מאסיבי יותר.

חסרון : מתאימים בעיקר לחללים קטנים, לחימום ממוקד, ופחות אפקטיביים לחללים גדולים 

מזגן

אחד האמצעי חימום הכי נפוצים. יתרון מובהק של מזגן הוא החסכוניות שלו בחשמל – הוא המכשיר הכי פחות זולל. הוא אומנם עולה יותר בעת הרכישה, אך בהסתכלות לטווח ארוך הוא המשתלם יותר. נוסיף לכך שבקיץ אותו המכשיר משמש גם לקירור, מה שמכפיל את היותה של הרכישה משתלמת. מזגנים מגיעים במידות ועוצמות שונות, כך שניתן לרכוש מזגן שיעיל גם לחללים מאוד גדולים. חימום באמצעות מזגן נחשב בטיחותי מאוד, והוא נכנס לפעולה מיידית.

חסרון : יש שחשים כי החום שמפיץ המזגן מייצר תחושת מחנק או ייבוש באוויר. בנוסף, הוא דורש תחזוקה שוטפת וחשוף יותר לתקלות 

פטריית חימום

פטריית חימום היא אמצעי חימום ממוקד לשטחים פתוחים/חצי פתוחים, למשל כמו מרפסת, דק, פטיו, גינה וחצר. פטריית החימום מאפשרת לכם להמשיך ליהנות מהמרחבים החיצוניים האלה גם בימי החורף הקרים, ולמעשה להמשיך לארח ולנצל את המרחבים מחוץ לבית, שיהיו שימושיים גם בימים קרים. בעבר, ראינו פטריות חימום בעיקר בבתי קפה ומסעדות שרצו למשוך אורחים גם בימים קרים מאוד – כיום, פטריית חימום הפכה לפריט נפוץ גם בבתים הפרטיים, בשל העלות הנמוכה והתחזוקה הפשוטה והקלה יחסית

חסרון : תופס מקום, לא מתאימה לאזורים סוערים עם רוחות חזקות 

-----------------------------------------------------------------------------------


לסיכום, עולם ומלואו של אמצעי חימום ומאוד תלוי בחלל אותו אתם מבקשים לחמם, ומה דפוסי ההתנהגות שלכם. בכל מקרה, איזה אמצעי חימום שלא תבחרו, חשוב להקפיד על הנחיות בסיסיות שחשובות לבטיחות :

* וודאו שהמוצר שקניתם הוא בעל תקן, שעבר בדיקות איכות ובטיחות

* וודאו שיש לכם בחדר מד טמפרטורה, על מנת להימנע מחימום יתר (מקסימום 24 מעלות)

* השאירו תמיד חלון קטן פתוח לאוורור

* התקינו בחדרי ילדים גלאי עשן

* שימו לב שהכבל של אמצעי החימום תקין ושלם, ושהכבל והתקע לא מתחממים יתר

 אצלנו בקופונופש פלוס תוכלו למצוא את כל אמצעי החימום שסקרנו בכתבה, הצוות המקצועי שלנו ישמח לסייע לכם בבחירת אמצעי החימום שהכי מתאים לצרכים שלכם ולמסגרת התקציב שלכם