טוען. אנא המתן...

כך תכינו אספרסו ביתי מושלם!

מאת: חן בן צבי

חושבים שהכנה ביתית של אספרסו מושלם היא משימה מאתגרת? ובכן יכול להיות שצריך ציוד מקצועי, ניסיון והבנה מעמיקה, אך אנחנו די בטוחים שעם קצת הכוונה (כזו שתיכף תקבלו) גם אתם תצליחו להכין הפוך/אספרסו ברמה מאוד גבוהה. אולי לא תצליחו לצייר לב עם הקצף של החלב, אך חוץ מזה אתם עומדים להפתיע את עצמכם.

כיצד אם כן מכינים אספרסו מושלם באמצעות מכונת הקפה הביתית? קבלו 12 טיפים מקצועיים שיגרמו לכם לבדוק מה יש לנשנש ליד, כי אספרסו מושלם כבר ממש בדרך אליכם!


12 טיפים ארומטיים במיוחד

בוחרים פולי קפה? הדבר החשוב ביותר בהכנת אספרסו, הוא ללא ספק שימוש בפולי קפה איכותיים. קפה מעולה חייב להיות מבוסס על קפה טרי שנארז בתוך שבועות ספורים עם תום הקלייה. קפה שכזה יפגין ארומה עשירה וטעם חזק ועוצמתי.


טוחנים לבד את הפולים? תוודאו שאתם טוחנים היטב, כך שהמים יחדרו לקפה בצורה אחידה וייצרו אספרסו בעל טעם הומוגני. כדי לבצע זאת, מומלץ להשתמש במטחנת קפה מקצועית, עם פונקציה של טחינה אחידה, ואם מעדיפים לטחון לבד, מוטב להיעזר במטחנה איכותית, בדיוק כפי שאנחנו בקופונופש פלוס מציעים!


עניין של זווית.. נעזרים בקפסולות לקפה? הקפידו להכניס בצורה נכונה - הקפידו על זווית של 90 מעלות.


נעזרים במכונת קפה קפסולות? מקפידים על שימוש בקפסולות איכותיות! כמו כן, לאחר שמוצאים את הסוג המועדף (יש מגוון טעמים וסוגים), יש לעבור לבחור ברמת החוזק המועדפת. קבלו הצצה למארז איכותי וחסכוני במיוחד של קפסולות אהובות.


מחליפים מים! לכאורה פעולה פשוטה, אך סופר חשובה. כדי להכין אספרסו איכותי, תקפידו על שימוש במים נקיים. מהי אם כן התדירות הרצויה מבחינת החלפת המים במכונה? ובכן בגדול מספיק להחליף מים פעם ביום, אך לפעמים נדרש להחליף מס' פעמים ביום.


החוק הוא כזה: אם המים עכורים, אם הטעם של הקפה מוזר (מריר/חסר טעם), אם יש משקעים, או אם המכונה מתקשה להפיק קפה, נדרש להחליף מים - פעולה פשוטה ומהירה! כמו כן, נמליץ להשתמש במים מינרליים, או לחלופין במי ברז שעברו סינון. גרים ברמת הגולן? הסתדרתם! המים שבברזים שווי ערך למים מינרלים.


לא משחקים עם הטמפרטורה! עבור קפה איכותי הטמפרטורה המומלצת נעה בין 90-96 מעלות צלזיוס. מה מעבר? לפני שמוזגים את הקפה תחממו את הכוס (מסייע לשמור על טמפרטורת האספרסו ומגביר את סך החוויה).


עניין של כמות.. כדי לקבל אספרסו בעל טעם עשיר ועוצמתי, חשוב להשתמש בכמות הקפה הנכונה. שנרחיב? בבקשה: כמות הקפה המומלצת עבור אספרסו היא 7 גרם ו-14 גרם עבור אספרסו כפול.


טריות - חשוב מאוד לוודא שהקפה טחון ומאוחסן כראוי, ולא עומד תחת שמש גלויה. לשם כך מוזמנים להיעזר בפתרונות אחסון חכמים ומעוצבים עבור קפסולות קפה.


מכונת אספרסו איכותית! מאחורי כל אספרסו מושלם עומדת מכונה איכותית. מומלץ להשתמש במכונת אספרסו שמציעה לחץ חליטה של לפחות 9 אטמוספרות (מאפשר למים לחדור לקפה בצורה אחידה ולשחרר את סך הטעמים והארומה), מערכת שטיפה וניקיון אוטומטית (של מערכות החלב והקפה), אופציה לחימום הכוסות וכמובן שגם רצוי לחפש פונקציה של שליטה על החוזק ועל עוצמת הטמפרטורה של הקפה.


סיימתם? ניקיון! כדי למנוע הצטברות של לכלוך ושומנים, בתום השימוש חשוב לנקות את מכונת האספרסו. מכונה נקייה מסייעת לשמור על טעמו הרצוי והאהוב של האספרסו וכמובן שגם תומכת בתקינות של המכונה. רוצים טיפ של מנוסים? לפני שמכניסים את הקפה, היעזרו במים חמים כדי לשטוף את המסנן (מסייע להסיר שאריות קפה ולכלוך משני).


רגע לפני שמוסיפים.. אין להוסיף סוכר/חלב לפני שטועמים. טעימה נקייה של האספרסו מסייעת לזהות את פולי הקפה הרצויים ובמקביל להעריך את הארומה כשהיא בשיא עוצמתה.


מה עכשיו? תיישמו ותיהנו מאספרסו בעל ארומה נהדרת!