טוען. אנא המתן...

מרקם קטיפתי מושלם - המקציפים שלנו!

מאת: חן בן צבי

אין ספק שקפה הוא אחד מהמשקאות היותר אהובים ברחבי העולם, וככזה יש לגביו לא מעט העדפות ודרישות, וכאן ניגש לדון אודות המרקם המושלם, מרקם חלק וקטיפתי שמעניק תחושה כאילו זה עתה בריסטה שעוסק שנים בתחום עמד ומזג במיוחד עבורכם.


גם לכם מתחשק כרגע קפה? חכו רגע, קודם תשמעו מה משפיע על המרקם המושלם, מבלי להעסיק בריסטה פרטי ומבלי לרכוש מכונת קפה תעשייתית, ואם נקפוץ לשורה התחתונה, נציין שבהחלט כן - גם קפה ביתי יכול להציע חלב קטיפתי נטול בועות מבאסות..


לא על החלב לבדו

רגע לפני שנתחיל, נציין שלא רק איכות ההקצפה משפיעה על המרקם הסופי, אלא גם הגורמים הבאים:

סוג הקפה: סוגים שונים של פולי קפה משפיעים על ה"גוף", ובכך מייצרים מרקמים שונים. כך למשל פולי קפה יחסית כהים אחראיים על משקאות יחסית סמיכים/ צמיגיים.


אופן הכנת הקפה: יש השפעה ישירה של אופי ההכנה על המרקם הסופי. לצורך הדוגמה נציין שמכונת אספרסו מייצרת קפה סמיך, ביחס לקפה שהוכן במכונת פילטר.


טמפרטורת המים: זה אולי יפתיע אותכם, אך ככול שהמים יהיו יותר חמים, כך הקפה יהיה יותר צמיגי, כאשר הטמפרטורה המומלצת נעה בין 90 ל-95 מעלות צלזיוס. כאן ראוי לציין שפחות מכך טעמי הקפה לא ימוצו עד תום ואילו יותר מכך יוביל לטעם שרוף.


תוספת: ברגע שמוסיפים חלב לקפה, הוא מציע מרקם יותר עשיר וקטיפתי, וזאת כיוון שחלב מכיל חלבון, שומן, פחמימות ומינרלים. כמו כן, ניתן להיעזר בתחליפי חלב ממקורות צמחיים, ממש כגון סויה, שקדים, אורז או קוקוס, כאשר כל תחליף והמרקם הייחודי לו. מחפשים מרקם עשיר ומעט שומני? שווה להחליף (ולו לעיתים רחוקות) את החלב בשמנת - תוספת נהדרת!


קפה ביתי שמרגיש מקצועי

עכשיו לאחר שהתמונה השלמה ברורה, נעבור להסביר כיצד מייצרים מרקם מושלם של חלב, כך שכל הפוך ביתי יעניק תחושה של בית קפה חלומי.


ובכן כדי לייצר הקצפה חלקה, נדרש להיעזר במקציף בייתי, כאשר ניתן לבחור בין מקציף חשמלי (יותר נוח ואיכותי) לבין מקציף ידני (יותר זול). עוד ראוי לקחת בחשבון את הנפח הרצוי של המקציף. מכינים רק לעצמכם? מקציף של 200 מ"ל בהחלט יספיק.


כבר הרבה זמן שרוצים מקציף חלב מקצועי בבית? אנחנו בקופונופש פלוס מציעים שורה שלל מקציפים איכותיים במחירים מדהימים.


יכולים לבחור במקציף חלב חשמלי מעוצב - מבית Vero שמציע לא רק הקצפה של חלב חם וקר, אלא גם רק חימום של חלב. יכולים לבחור במקציף חלב ידני בעל עיצוב מדליק שמתאים ל 3 כוסות (מבית Tutocrema Bailetti), ואפילו ישנו מקציף חלב ורו אינדוקציה שנחשב מאוד שקט ובין היתר מושתת על טכניקת אינדוקציה שמאפשרת חימום מהיר ויעיל.


מתלבטים? היכנסו ותשוו בין ההיצע המלא!


6 טיפים עבור ייצור קצף יציב

1. תעבדו עם חלב בעל אחוז שומן גבוה.

2. הקציפו את החלב במשך דקה/שתיים - הקצפה ממושכת מפרקת את הקצף!

3. השתמשו בחלב טרי.

4. לפני ההקצפה הכניסו את החלב למקרר למשך שעה: חלב קר מייצר קצף יותר יציב.

5. תוודאו שהמקציף נקי: לכלוך או שאריות חלב עלולים לפגוע באיכות ההקצפה.

6. הקפידו על יחס נכון בין חלב למים: יחס של 1:1 מייצר קצף סמיך ויציב.


קפה מישהו?!

מה עכשיו? אני קמה להעיר לחיים את מכונת הקפה שלי ולהוציא מהמקרר חלב שקדים – יש לי מקציף חלב שמחכה לשמח אותי..

גם אתם רוצים? תבחרו, תזמינו ואל תשכחו להגיד לי תודה :)