טוען. אנא המתן...

אטרקציות עם ערך מוסף - חוויות בלתי נשכחות במחירים משתלמים

מאת: חן בן צבי

אם להיות כנה, כשאני מחפשת אטרקציות לילדים שלי, אני ברוב הפעמים (99% מהמקרים) מתמקדת ב-3 פרמטרים חשובים, אך די שטחיים:

1. המחיר של הכרטיס

2. המיקום הגיאוגרפי של האטרקציה

3. הסבירות שהילדים ייהנו


היכן אם כן הבעיה? ובכן אולי לא בעיה, אך לפעמים צריך לשאוף ליותר מזה, ופה אני מבקשת להסביר. עד שכבר יוצאים עם הילדים לאטרקציה, רצוי לפחות מדי פעם לשלב ערך מוסף.


כלומר תמיד כיף להשתולל בפארק טרמפולינות, להתרענן בפארק מים, או לראות הצגה לכל המשפחה עם שחקנים שהילדים אוהבים, אך לעיתים נכון לשאוף ליותר מכך.


מהו אם כן אותו "יותר"? ערך מוסף!


אותו ערך מוסף יכול להיות חיבור למורשת יהודית, חיבור למקומות מוכרים, מסע לימודי, העשרת תחומי ידע, התנסות במלאכות יד, הרחבת העולם הקולינרי, או פשוט פעילות ספורטיבית. הכול טוב ויפה, אך מבקשים דוגמאות פרקטיות? בשמחה!

1. חיבור למקומות מוכרים - היכרות מזווית חדשה

דוגמאות: סיור דיגיטלי ביפו העתיקה משלב בדרך עדינה בין דת, קולינריה והיסטוריה - דרך הנמל ועד המלבי המטורף בשוק הפשפשים. סיור דיגיטלי בת"א חושף את סיפורה המרתק והמדהים של שכונת פלורנטין.


2. חיבור למורשת יהודית - חלון לדפי ההיסטוריה

דוגמאות: ביקור במוזיאון מגדל דויד מנגיש בדרך חווייתית את ההיסטוריה של האזור. סיורים מודרכים ברובע היהודי ירושלים מנגישים בצורה מרתקת סיפור שמשתרע על פני 3,000 שנה במסגרת זמן של שעתיים בלבד.


3. מסע לימודי - לומדים בדרך מרתקת

דוגמאות: טיולי עששיות, סיור מרתק לכל המשפחה בפארק הירדן. מלמד על בעלי חיים נסתרים, כוכב הצפון ועל הצומח לצד גדות הנחל. מבחר טיולי ג'יפים מחברים בדרך הכי אותנטית למקום, לטבע ולמרחבים הפתוחים. מוזיאון ארצות המקרא שיושב בירושלים מציג את ההיסטוריה של האנושות באמצעות אוסף עתיקות יחיד מסוגו בעולם.


4.העשרת הידע - העשרת הידע בדרך אינטראקטיבית לכל המשפחה

דוגמאות: סיור חווייתי מודרך לכל המשפחה בבית הבד של הגולן. בסיור לומדים אודות הליך ייצור השמן, חדשנות ומיחזור חכם של חומרי גלם. מיצג קרב עמק הבכא מעניק הזדמנות להתוודע לסיפור הגבורה במלחמת יום כיפור. ביקור במגוון גני חיות מאפשר להכיר שלל בעלי חיים ולצפות מקרוב כיצד נראים ומתנהגים מבחר זנים יותר ופחות מוכרים. מוזיאון המוזיקה בירושלים מציג באופן חווייתי מבחר כלי נגינה עתיקים ומקוריים שנאספו משלל תקופות ומדינות. המשחק ניווט דיגיטלי שנערך על רקע נופי רמת הגולן, עמק החולה והרי נפתלי מזמין ללמוד תוך כדי משחק מבחר עובדות חשובות, ויש עוד שלל אפשרויות שוות.


5.התנסות באומנויות ומלאכות יד - מרחיבים את סל הכישורים!

דוגמאות: יש מגוון אטרקציות שמציעות להתנסות ביצירה ובעבודות יד. כך למשל ניתן ללמוד על השוקולד ולהתנסות בהכנה עצמית בדה קרינה (עין זיוון/רמת הגולן). בפארק תמנע אילת מוזמנים למלא בקבוקים בחול צבעוני טבעי, להכיר את רזי המדבר, ללמוד על ייצור נחושת ועוד.


6.הרחבת העולם הקולינרי - טועמים עולמות חדשים!

דוגמאות: מוזמנים לחוות את התרבות והמסורת דרך המטבח המקומי. זה יכול להיות דרך סיור טעימות בבני ברק. כולל קוגלים, צ'ולנט, תשמישי קדושה וחלונות ראווה ייחודיים. סיור טעימות לילי בירושלים מציע הצצה לסצנת חיי הלילה הירושלמית שהתפתחה בין סמטאות השוק התוסס. קטיף פירות יער במג'דל שמס מציע לקטוף היישר מהשיחים ומהעצים מבחר פירות יער, ובו זמנית ליהנות מהמטעמים של הכפר הציורי ועוד.


7. פעילות ספורטיבית - מתאמצים ונהנים!

דוגמאות: בעידן המסכים, חשוב לחבר את הילדים למאמץ ופעילות גופנית. בין היתר נמליץ על פארק החבלים באילת. הפארק יושב בחוות גמלים מדהימה, בה עולים, משתלשלים, זוחלים, מטלטלים ונתלים. iclimb חיפה נחשב כמתחם טיפוס הכי מושקע ומקצועי בארץ. פארק המים אקווה כיף שיושב ישירות על המים מזמין להתחרות, להתאמץ ובעיקר ליהנות...


שנסכם?!

בפעם הבאה שמחפשים חוויה משפחתית, או פעילות לסוף השבוע, אל תתמקדו רק במחיר או במיקום, אלא תבקשו מעבר.


תתמקדו בערך המוסף שהאטרקציה מציעה - תחשבו אלו ערכים אתם רוצים להטמיע בילדים! הגעתם לידי החלטה? תנצלו את המחירים המעולים שסגרנו לכם, תעברו על המבחר ואל תשכחו להסביר לילדים מדוע בחרתם דווקא באותה אטרקציה רצויה.


שורה תחתונה? תיהנו, תרחיבו אופקים ותיקחו את הבילוי המשפחתי למקום שאתם רוצים!