טוען. אנא המתן...

מפחדים להיכנס לרכב עם הילדים? קבלו טיפים יעילים!

מאת: קופונופש פלוס

אם אתם הורים לילדים, ויצא לכם לעשות נסיעה שעולה על חצי שעה ביחד עם הילדים ברכב, יש מצב טוב שגם אתם פיתחתם חרדת נסיעה משפחתית.

אין זה פשוט להישאר באנרגיות חיוביות, בזמן שהילדים מאחורה רבים, רק כי אח אחד נגע בשני, מדבר חזק מדי, נשם עליו, צחק עליו, דיבר עליו, אכל לו, הסתיר לו וכדומה.

כיצד אם כן ניתן לצאת לדרך ולהצליח להגיע ליעד מבלי להצטער שיצאתם מהבית? כיצד מונעים ריבים מטופשים ומונעים מהילדים לשאול כל 5 דק' "מתי מגיעים"?

אספנו 6 טיפים מדהימים של הורים מנוסים. שווה קריאה? גם אנחנו חושבים, מקסימום תודו לנו!


תיאום ציפיות

אולי אתם ההורים כבר עברתם על הלו"ז ואף בדקתם מה קורה בווייז, אך כשהילדים מחוץ ללופ, אל תתפלאו אם הם יהיו חסרי סבלנות.

מה עושים? מסבירים בדיוק לאן נוסעים, מתי עושים עצירה ואף מסבירים כמה זמן עומדים לנסוע, במובנים שגם ילדים קטנים מבינים. למשל ניתן לומר שהנסיעה תיארך כמו שני פרקים של "סמי הכבאי".


אוכל ועוד קצת אוכל

גם אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לעצור בתחנת הדלק הקרובה כדי לרכוש ממתקים וכריכים, אל תיקחו סיכונים מיותרים! מאוד יכול להיות שהילדים יתלוננו שהם רעבים בדיוק כשתיכנסו לפקק, או ממש עם היציאה מהחנייה.

אומנם לא ניתן לצפות על מה הילדים יימצאו לריב, אך כן ניתן להיות בטוחים שנסיעה היא מתכון מושלם על מנת לפתח רעב (ממש כמו ים).

מה עושים? מכינים כריך אחד עבור כל אחד, לא שוכחים להכין לילדים בקבוק מים בעל פיה נוחה לשתייה, וכמובן שגם מומלץ לארוז חטיף שניתן לחלוק.


משהו לצפות לו

ממש כפי שמצפים להגיע ליעד, כך גם מוטב לצפות להיכנס לרכב, פשוט כי יודעים שיש משהו מהנה שמחכה.

מה עושים? לפני שיוצאים לדרך, מספרים לילדים שבמהלך הנסיעה כל ילד זוכה לבחור שני שירים, שעומדים לעשות עצירה מהנה, מכריזים בהתרגשות שאתם מרשים לראות שני פרקים במהלך הנסיעה (אך לא על ההתחלה), מספרים שבדרך תעברו במנהרה ארוכה (ילדים ממש מתלהבים מזה) וכדומה - תהיו יצירתיים.


נוחות!

כמה שיותר תהיו ערוכים מראש, כך הנסיעה תעבור יותר בקלות.

מה עושים? ממליצים לארגן ולהניח באופן נגיש לילדים מס' פריטי חובה. קבלו 3 אלמנטים חשובים:

שמיכה דקיקה - גם אם עכשיו שיא הקיץ, עשוי להיות קר. אם כי בדיוק חזרתם ממעיין ואם כי המזגן חזק מדי.

כריות שינה - מכירים את המצב החמוד שבו הילדים נרדמים, ובו זמנית נוטים עם כל הגוף לעבר האח הסמוך? אך הוא מצדו לא חושב שזה חמוד, אלא יותר מעצבן? ניתן למנוע זאת ע"י כריות ייעודיות לרכב. יש כריות שמתחברות לחגורה ושנסגרות סביב הצוואר.

מגבונים - אין זה משנה אם החולצה התלכלכה מהקרטיב, או אם הידיים דביקות מהפרי - מגבונים תמיד טוב שיש ברכב.


אקססוריז

הילדים כבר בהו שעה במסכים, חיסלו את החטיפים, שרו בקולי קולות ועתה שוב משועממים? היו ערוכים!

מה עושים? תכינו בתיק משחקים שמתאימים לנסיעה, ומדי פעם תפתיעו עם משחק אחר.


ארץ עיר ועוד

בעת נסיעה ארוכה, רק רוצים קצת שקט (וכמובן להימנע מפקקים), אך תהיו בטוחים שהילדים יתלהבו אם תצאו מעצכם ותציעו לשחק ביחד איתם (משחקים בע"פ).

מה עושים? תיזכרו במשחקי ילדות ואף תבקשו מהילדים להציף רעיונות. מחפשים כיוונים? זה יכול להיות "ארץ עיר", למצוא מילים בעלות משמעות כפולה, לספר סיפורים בהמשכים וכדומה. מחפשים משחק ייעודי לנסיעות? הכירו את Roadio - אפליקציה ש"מתלבשת" על ציר הנסיעה הרלוונטי וכוללת חידות ותעלומות!


שיהיה בהצלחה!

אז בפעם הבאה שתהיו בדרך לעוד אטרקציה מהנה, אל תשכחו שגם הדרך עצמה יכולה להיות מעצימה ולעבור בצורה שקטה ומוצלחת. בהצלחה!